Warszawa - Piątek, 15.08.2025 / Imieniny: Marii, Napoleona, Stelii
Reklama

Trwa budowa nowych stacji metra na Bemowie

Dodano: /

fot. Pixabay
fot. Pixabay

Na budowie linii metra M2 na Bemowie coraz wyraźniej widać zarys przyszłych stacji. Na Lazurowej trwają prace przy wznoszeniu ścian pomieszczeń technicznych oraz układaniu podłóg. Równolegle, na stacji Chrzanów prowadzone są roboty związane z budową peronu. Budowa zachodniego odcinka drugiej linii metra ma zakończyć się pod koniec 2026 r.

Na Lazurowej montowane są obecnie instalacje wentylacyjne oraz inne systemy techniczne. Na poziomie -2, za przyszłymi ścianami zatorowymi, powstają korytarze, którymi poprowadzone zostanie okablowanie. Budowane są także ściany przyszłych peronów.

Bardziej zaawansowane prace prowadzone są na stacji Chrzanów. Oprócz konstrukcji ścian tzw. podperonia, częściowo wylana została już płyta peronu, po której w przyszłości będą poruszać się pasażerowie. Na poziomie -1 powstają pomieszczenia techniczne dla służb automatyki i mechaniki. W stanie surowym są już również schody prowadzące na powierzchnię, a konstrukcje wyjść ze stacji nabierają ostatecznych kształtów. Obszar przeznaczony na tory jest obecnie wykorzystywany przez ciężki sprzęt budowlany.

Zgodnie z harmonogramem, budowa trzech pasażerskich stacji na Bemowie – Lazurowa, Chrzanów i Karolin – zakończy się latem 2026 roku. Prace na Stacji Techniczno-Postojowej Mory planowane są do ukończenia w listopadzie 2025 roku.

Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. W ramach inwestycji oddane zostaną do użytku trzy stacje:

  • C3 Lazurowa – przy skrzyżowaniu ulic Górczewskiej i Lazurowej,
  • C2 Chrzanów – przy skrzyżowaniu Rayskiego i Szeligowskiej,
  • C1 Karolin

Za stacją C1 znajdą się podziemne tory prowadzące do nowej Stacji Techniczno-Postojowej Mory. Nowa infrastruktura umożliwi kompleksową obsługę pociągów kursujących na II linii metra. Zakończenie całej inwestycji planowane jest na 2026 rok.

Realizowany obecnie trzeci etap budowy zachodniego odcinka metra jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV”. Projekt ten jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Spójności i programu „Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027”. Całkowita wartość inwestycji (wraz z zakupem taboru) wynosi 3 000 830 693,00 zł, z czego dofinansowanie unijne sięga 1 125 000 000,00 zł.

Źródło: UM Warszawa
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Kolejny pożar mostu w Warszawie

Tym razem do wybuchu ognia doszło na w rejonie Marii Skłodowskiej-Curie.

Warszawa

Ogromne starty po pożarze mostu Łazienkowskiego

Niedawny wybuch pożaru na przeprawie Łazienkowskiej doprowadził do ogromnych strat. Zniszczenia są na tyle poważne, że konieczne będzie porządne odbudowanie obiektu.

Warszawa

Będzie pomnik ofiar katastrofy smoleńskiej w miejscu pętlu autobusowej

Obiekt ma stanąć w rejonie Krakowskiego Przedmieścia, a dokładniej przy zbiegu ul. Focha i Trębackiej.

Warszawa

Zderzenie sześciu aut na Puławskiej

Utrudnienia trwały mniej więcej dwie godziny.

Warszawa

Nowe kursy tramwajów w związku z zamknięciem mostu Łazienkowskiego

Już od jutra linia tramwajowa nr 77 będzie kursowała dzień w dzień.

Warszawa

Przyczyny pożaru mostu Łazienkowskiego znane pod koniec tygodnia

Prawdopodobnie dopiero wtedy będzie wiadomo, dlaczego ogień rozprzestrzenił się na warszawskiej przeprawie.

Warszawa

Pociąg potrącił kobietę

PRUSZKÓW. Do zdarzenia doszło wczoraj wieczorem.

Reklama