Warszawa - Czwartek, 14.08.2025 / Imieniny: Euzebiusza, Maksymiliana, Alfreda
Reklama

Trwa budowa nowych stacji metra na Bemowie

Dodano: /

fot. Pixabay
fot. Pixabay

Na budowie linii metra M2 na Bemowie coraz wyraźniej widać zarys przyszłych stacji. Na Lazurowej trwają prace przy wznoszeniu ścian pomieszczeń technicznych oraz układaniu podłóg. Równolegle, na stacji Chrzanów prowadzone są roboty związane z budową peronu. Budowa zachodniego odcinka drugiej linii metra ma zakończyć się pod koniec 2026 r.

Na Lazurowej montowane są obecnie instalacje wentylacyjne oraz inne systemy techniczne. Na poziomie -2, za przyszłymi ścianami zatorowymi, powstają korytarze, którymi poprowadzone zostanie okablowanie. Budowane są także ściany przyszłych peronów.

Bardziej zaawansowane prace prowadzone są na stacji Chrzanów. Oprócz konstrukcji ścian tzw. podperonia, częściowo wylana została już płyta peronu, po której w przyszłości będą poruszać się pasażerowie. Na poziomie -1 powstają pomieszczenia techniczne dla służb automatyki i mechaniki. W stanie surowym są już również schody prowadzące na powierzchnię, a konstrukcje wyjść ze stacji nabierają ostatecznych kształtów. Obszar przeznaczony na tory jest obecnie wykorzystywany przez ciężki sprzęt budowlany.

Zgodnie z harmonogramem, budowa trzech pasażerskich stacji na Bemowie – Lazurowa, Chrzanów i Karolin – zakończy się latem 2026 roku. Prace na Stacji Techniczno-Postojowej Mory planowane są do ukończenia w listopadzie 2025 roku.

Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. W ramach inwestycji oddane zostaną do użytku trzy stacje:

  • C3 Lazurowa – przy skrzyżowaniu ulic Górczewskiej i Lazurowej,
  • C2 Chrzanów – przy skrzyżowaniu Rayskiego i Szeligowskiej,
  • C1 Karolin

Za stacją C1 znajdą się podziemne tory prowadzące do nowej Stacji Techniczno-Postojowej Mory. Nowa infrastruktura umożliwi kompleksową obsługę pociągów kursujących na II linii metra. Zakończenie całej inwestycji planowane jest na 2026 rok.

Realizowany obecnie trzeci etap budowy zachodniego odcinka metra jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV”. Projekt ten jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Spójności i programu „Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027”. Całkowita wartość inwestycji (wraz z zakupem taboru) wynosi 3 000 830 693,00 zł, z czego dofinansowanie unijne sięga 1 125 000 000,00 zł.

Źródło: UM Warszawa
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Powstaje pomnik upamiętniający Pileckiego

WARSZAWA. Na finiszu jest inwestycja związana z postawieniem pomnika rotmistrza Pileckiego.

Warszawa

Pierwsze prace przy S17 na wiosnę

WARSZAWA. Jak tylko minie sezon zimowy, ekipa wystartuje z pierwszymi robotami nad trasą S17.

Warszawa

Warszawskie atrakcje walczą o nagrodę prezydenta

  WARSZAWA. Nagroda Architektoniczna Prezydenta Warszawy to prestiżowy plebiscyt, jaki ma wyłonić najciekawsze obiekty w stolicy.

Warszawa

Nasz region najbardziej dynamiczny w Unii Europejskiej

WARSZAWA. Mazowsze uznano w całej Unii Europejskiej za najbardziej dynamicznie rozwijający się region lat 200 8 – 2014.

Warszawa

Nowa linia tramwajowa

WARSZAWA. Tramwaje Warszawskie przygotowują się do inwestycji zakładającej stworzenie nowej linii prowadzącej z Woli na Wilanów.

Warszawa

Na Woli znaleziono ludzkie szczątki

WARSZAWA. Przy ul. Młynarskiej , w opuszczonym budynku, znaleziono ludzki szkielet. Sprawą zajęła się prokuratura.

Warszawa

Pierwszy śnieg w stolicy

WARSZAWA. Dziś rano w stolicy było pierwsze opady śniegu.

Warszawa

Mandat dla policjantki za zbyt gwatłowny manerw radowiozem

WARSZAWA. Policjantka prowadząca radiowóz na czele kolumny jadącej na sygnale wczoraj przy ul. Radzymińskiej doprowadziła do wypadku drogowego.

Reklama