Warszawa - Środa, 13.08.2025 / Imieniny: Diany, Hipolita, Kasjusza
Reklama

Trwa budowa nowych stacji metra na Bemowie

Dodano: /

fot. Pixabay
fot. Pixabay

Na budowie linii metra M2 na Bemowie coraz wyraźniej widać zarys przyszłych stacji. Na Lazurowej trwają prace przy wznoszeniu ścian pomieszczeń technicznych oraz układaniu podłóg. Równolegle, na stacji Chrzanów prowadzone są roboty związane z budową peronu. Budowa zachodniego odcinka drugiej linii metra ma zakończyć się pod koniec 2026 r.

Na Lazurowej montowane są obecnie instalacje wentylacyjne oraz inne systemy techniczne. Na poziomie -2, za przyszłymi ścianami zatorowymi, powstają korytarze, którymi poprowadzone zostanie okablowanie. Budowane są także ściany przyszłych peronów.

Bardziej zaawansowane prace prowadzone są na stacji Chrzanów. Oprócz konstrukcji ścian tzw. podperonia, częściowo wylana została już płyta peronu, po której w przyszłości będą poruszać się pasażerowie. Na poziomie -1 powstają pomieszczenia techniczne dla służb automatyki i mechaniki. W stanie surowym są już również schody prowadzące na powierzchnię, a konstrukcje wyjść ze stacji nabierają ostatecznych kształtów. Obszar przeznaczony na tory jest obecnie wykorzystywany przez ciężki sprzęt budowlany.

Zgodnie z harmonogramem, budowa trzech pasażerskich stacji na Bemowie – Lazurowa, Chrzanów i Karolin – zakończy się latem 2026 roku. Prace na Stacji Techniczno-Postojowej Mory planowane są do ukończenia w listopadzie 2025 roku.

Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. W ramach inwestycji oddane zostaną do użytku trzy stacje:

  • C3 Lazurowa – przy skrzyżowaniu ulic Górczewskiej i Lazurowej,
  • C2 Chrzanów – przy skrzyżowaniu Rayskiego i Szeligowskiej,
  • C1 Karolin

Za stacją C1 znajdą się podziemne tory prowadzące do nowej Stacji Techniczno-Postojowej Mory. Nowa infrastruktura umożliwi kompleksową obsługę pociągów kursujących na II linii metra. Zakończenie całej inwestycji planowane jest na 2026 rok.

Realizowany obecnie trzeci etap budowy zachodniego odcinka metra jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV”. Projekt ten jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Spójności i programu „Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027”. Całkowita wartość inwestycji (wraz z zakupem taboru) wynosi 3 000 830 693,00 zł, z czego dofinansowanie unijne sięga 1 125 000 000,00 zł.

Źródło: UM Warszawa
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Komunikacja w czasie Wielkanocy

WARSZAWA. Wraz z nadejściem Wielkanocy będą zmiany w stołecznej komunikacji miejskiej.

Warszawa

Ponad 600 lokali na Starej i Nowej Pradze ma szansę wzbogacić ofertę handlową prawobrzeżnej Warszawy

WARSZAWA. Miasto podpisało umowę na opracowanie koncepcji zarządzania lokalami usługowymi na praskich ulicach.

Warszawa

31 marca ulice Nowy Świat i Krakowskie Przedmieście zamienią się w weekendowy deptak

 WARSZAWA. Do połowy października wyłączany będzie ruch od ronda gen. Ch. de Gaulle’a do ul. Senatorskiej.

Warszawa

Mieszkańcy już mogą korzystać z nowej pływalni w ośrodku „Inflancka”

WARSZAWA. Ośrodek „Inflancka” planuje poszerzyć swoją ofertę o nowoczesny kompleks saun. 

Warszawa

Warszawa walczy o motocykle na buspasach

 WARSZAWA. O możliwość poruszania się po warszawskich buspasach zabiegają od lat sami motocykliści.

Warszawa

Niższe opłaty za wodę i ścieki

WARSZAWA. Warszawscy wodociągowcy wystąpili o obniżenie ceny za wodę i odprowadzenie ścieków. Nowa, niższa taryfa ma obowiązywać przez trzy lata. 

Warszawa

Zakończono prace konserwatorskie w kościele św. Anny

WARSZAWA. Dotacja m.st. Warszawy dla kościoła św. Anny wyniosła 414 tys. zł co stanowiło 55% kosztów całkowitych. 

Warszawa

Wkrótce poznamy projekt nowego Centrum Edukacji Ekologicznej

WARSZAWA. Centrum Edukacji Ekologicznej o krok bliżej. Inwestycja powstanie w przyszłym roku w kompleksie Lasu Młocińskiego.

Reklama