Warszawa - Środa, 18.06.2025 / Imieniny: Elżbiety, Marka, Amandy
Reklama

Wiemy, kto zaprojektuje trasę tramwajową na Zieloną Białołękę

Dodano:

fot. ZTM w Warszawie
fot. ZTM w Warszawie
Tramwaje Warszawskie zakończyły ocenę ofert otrzymanych w przetargu na zaprojektowanie trasy tramwajowej na wschodnią część Białołęki. Budowa tej oczekiwanej przez mieszkańców dzielnicy inwestycji powinna rozpocząć się w 2028 roku.

– Tramwaj na Zieloną Białołękę – kolejny ważny krok za nami. Tramwaje Warszawskie właśnie wybrały wykonawcę projektu trasy – mówi Rafał Trzaskowski. – Firma Voessing Polska sp. z o.o. będzie odpowiedzialna za przeprowadzenie prac projektowych oraz uzyskanie niezbędnych pozwoleń i dokumentów administracyjnych, w tym pozwolenia na budowę. Na tę część prac wykonawca będzie miał czas do 2028 r. Właśnie wtedy planujemy start prac budowlanych tej kluczowej inwestycji transportowej dla mieszkanek i mieszkańców dzielnicy – dodaje prezydent Warszawy.

Podpisanie umowy na nową trasę tramwajową w stolicy będzie możliwe po zakończeniu procedur formalnych, w tym związanych z możliwymi odwołaniami od wyników przetargu. Wybrany wykonawca przygotuje kompletną dokumentację projektową, umożliwiającą zlecenie i wykonanie robót budowlanych. Uzyska też wszystkie wymagane przepisami pozwolenia na realizację prac.

Jak pojadą tramwaje?

Trasa będzie miała prawie 6,5 km długości. Rozpocznie się na Targówku przy skrzyżowaniu ulic Matki Teresy z Kalkuty i Rembielińskiej. Dalej będzie prowadzić w ciągu ulic: św. Wincentego i Głębockiej. Następnie kilometrową estakadą przejdzie nad trasą S8 i rondem Małej Brzozy. Ostatni odcinek będzie biegł w rezerwie terenowej aż do Szkoły Podstawowej nr 112 przy ulicy Zaułek, gdzie znajdzie się pętla autobusowo-tramwajowa. Taki przebieg pozwoli na połączenie Zielonej Białołęki ze stacją metra Kondratowicza. Tramwaje będą mogły kursować nawet co 2-3 minuty. Czas przewidywanego przejazdu z pętli przy ul. Zaułek do stacji metra przy Kondratowicza wyniesie około 15 minut, a do Dworca Wileńskiego około 30 minut.

Kiedy ruszy budowa?

Wykonawca wybrany w przetargu będzie miał około 42 miesięcy na realizację zamówienia. W pierwszym etapie wykona analizę obsługi komunikacyjnej połączenia wschodniej części Białołęki ze stacją metra Kondratowicza (z uwzględnieniem możliwości wykorzystania wspólnej trasy tramwajowo-autobusowej). Kolejny krok po wyborze jednego z trzech wariantów to opracowanie projektów budowlanych. Będą to projekty architektoniczno–budowlane i projekty wykonawcze dla samej trasy tramwajowej oraz pozostałej infrastruktury – takie, jak m.in. podstacje zapewniające dopływ energii elektrycznej, budynki techniczne i socjalne. Wykonawca opracuje także dokumenty wymagane do pozyskania decyzji pozwalających na rozpoczęcie robót budowlanych, w tym raport ponownej oceny oddziaływania inwestycji na środowisko. Pozwoli to na przyśpieszenie rozpoczęcia budowy trasy tramwajowej. Firma, która zbuduje tramwaj na Zieloną Białołękę, dysponując kompletem uzgodnień z właścicielami podziemnych sieci i zarządcami dróg, będzie mogła wcześniej rozpocząć budowę.

W trakcie 42 miesięcy wykonane zostanie nie tylko opracowanie dokumentacji projektowej – to również czas na wszystkie formalności administracyjne związane z wydaniem decyzji, zatwierdzeń, opinii i pozwoleń. Najwięcej czasu może zabrać przeprowadzanie procedury ponownej oceny oddziaływania inwestycji na środowisko.

Realizacja robót budowlanych, po odebraniu dokumentacji projektowej i pozyskaniu niezbędnych decyzji administracyjnych, zaplanowana jest na lata 2028-2030. Trwają prace nad zapewnieniem finansowania samej budowy.

 
Źródło: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Projekt #ZieloneUlice Warszawy wchodzi w kolejnych dzielnicach w fazę konsultacji

WARSZAWA. Spotkania z mieszkańcami odbędą się w Śródmieściu, Wawrze, Wilanowie oraz na Mokotowie, Ochocie, Pradze-Południe, Woli i Ursynowie.

Warszawa

Dotacje na remonty zabytkowych obiektów

WARSZAWA. Po raz pierwszy w tym roku wnioski o dotacje mogą składać właściciele obiektów wpisanych do ewidencji zabytków.

Warszawa

Warszawa dba o rozwój bibliotek

 WARSZAWA. 200 placówek bibliotecznych, księgozbiór, który liczy ponad 5 milionów woluminów i nowoczesnych nośników. 

Warszawa

2,5 mld zł na budowę nowej trasy tramwajowej i rozbudowę II linii metra

  WARSZAWA. Komisja Europejska zatwierdziła unijne dofinansowanie do budowy nowej trasy tramwajowej i rozbudowy II linii metra. Warszawa dostanie ponad 2,5 mld zł.

Warszawa

Trzy bezkolizyjne przejazdy przez tory kolejowe powstaną w Rembertowie i Wesołej

 WARSZAWA. Dziś Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych podpisał trzecią, ostatnią umowę „przejazdową” – na projekt tunelu pod torami w Wesołej.

Warszawa

Międzynarodowe agencje potwierdzają stabilność finansową Warszawy

 WARSZAWA. W piątek, 22 grudnia br. agencja Fitch Ratings po raz pierwszy nadała Warszawie rating międzynarodowy na poziomie A.

Warszawa

10-lecie Nagrody Literackiej m.st. Warszawy - historia, zadania, wyzwania

 WARSZAWA. Nagroda Literacka m.st. Warszawy to prestiżowe wyróżnienie, którego historia sięga czasów przedwojennych.

Warszawa

Coraz więcej warszawiaków. Wzrasta ilość urodzeń i mieszkańców

 WARSZAWA. Pobytem czasowym pod koniec minionego roku legitymowało się w stolicy 49 880 osób, o 772 więcej niż w grudniu 2016 roku (49 108).

Reklama