Warszawa - Niedziela, 15.06.2025 / Imieniny: Jolanty, Wita, Wioli
Reklama

Wiemy, kto zaprojektuje trasę tramwajową na Zieloną Białołękę

Dodano:

fot. ZTM w Warszawie
fot. ZTM w Warszawie
Tramwaje Warszawskie zakończyły ocenę ofert otrzymanych w przetargu na zaprojektowanie trasy tramwajowej na wschodnią część Białołęki. Budowa tej oczekiwanej przez mieszkańców dzielnicy inwestycji powinna rozpocząć się w 2028 roku.

– Tramwaj na Zieloną Białołękę – kolejny ważny krok za nami. Tramwaje Warszawskie właśnie wybrały wykonawcę projektu trasy – mówi Rafał Trzaskowski. – Firma Voessing Polska sp. z o.o. będzie odpowiedzialna za przeprowadzenie prac projektowych oraz uzyskanie niezbędnych pozwoleń i dokumentów administracyjnych, w tym pozwolenia na budowę. Na tę część prac wykonawca będzie miał czas do 2028 r. Właśnie wtedy planujemy start prac budowlanych tej kluczowej inwestycji transportowej dla mieszkanek i mieszkańców dzielnicy – dodaje prezydent Warszawy.

Podpisanie umowy na nową trasę tramwajową w stolicy będzie możliwe po zakończeniu procedur formalnych, w tym związanych z możliwymi odwołaniami od wyników przetargu. Wybrany wykonawca przygotuje kompletną dokumentację projektową, umożliwiającą zlecenie i wykonanie robót budowlanych. Uzyska też wszystkie wymagane przepisami pozwolenia na realizację prac.

Jak pojadą tramwaje?

Trasa będzie miała prawie 6,5 km długości. Rozpocznie się na Targówku przy skrzyżowaniu ulic Matki Teresy z Kalkuty i Rembielińskiej. Dalej będzie prowadzić w ciągu ulic: św. Wincentego i Głębockiej. Następnie kilometrową estakadą przejdzie nad trasą S8 i rondem Małej Brzozy. Ostatni odcinek będzie biegł w rezerwie terenowej aż do Szkoły Podstawowej nr 112 przy ulicy Zaułek, gdzie znajdzie się pętla autobusowo-tramwajowa. Taki przebieg pozwoli na połączenie Zielonej Białołęki ze stacją metra Kondratowicza. Tramwaje będą mogły kursować nawet co 2-3 minuty. Czas przewidywanego przejazdu z pętli przy ul. Zaułek do stacji metra przy Kondratowicza wyniesie około 15 minut, a do Dworca Wileńskiego około 30 minut.

Kiedy ruszy budowa?

Wykonawca wybrany w przetargu będzie miał około 42 miesięcy na realizację zamówienia. W pierwszym etapie wykona analizę obsługi komunikacyjnej połączenia wschodniej części Białołęki ze stacją metra Kondratowicza (z uwzględnieniem możliwości wykorzystania wspólnej trasy tramwajowo-autobusowej). Kolejny krok po wyborze jednego z trzech wariantów to opracowanie projektów budowlanych. Będą to projekty architektoniczno–budowlane i projekty wykonawcze dla samej trasy tramwajowej oraz pozostałej infrastruktury – takie, jak m.in. podstacje zapewniające dopływ energii elektrycznej, budynki techniczne i socjalne. Wykonawca opracuje także dokumenty wymagane do pozyskania decyzji pozwalających na rozpoczęcie robót budowlanych, w tym raport ponownej oceny oddziaływania inwestycji na środowisko. Pozwoli to na przyśpieszenie rozpoczęcia budowy trasy tramwajowej. Firma, która zbuduje tramwaj na Zieloną Białołękę, dysponując kompletem uzgodnień z właścicielami podziemnych sieci i zarządcami dróg, będzie mogła wcześniej rozpocząć budowę.

W trakcie 42 miesięcy wykonane zostanie nie tylko opracowanie dokumentacji projektowej – to również czas na wszystkie formalności administracyjne związane z wydaniem decyzji, zatwierdzeń, opinii i pozwoleń. Najwięcej czasu może zabrać przeprowadzanie procedury ponownej oceny oddziaływania inwestycji na środowisko.

Realizacja robót budowlanych, po odebraniu dokumentacji projektowej i pozyskaniu niezbędnych decyzji administracyjnych, zaplanowana jest na lata 2028-2030. Trwają prace nad zapewnieniem finansowania samej budowy.

 
Źródło: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Biedronka w Otwocku może mieć cofnięte pozwolenie

Mieszkańcy ul. Wawerskiej protestują przeciw budowie centrum handlowego Biedronka pod oknami, obawiając się szkodliwego azbestu. Prezydent miasta obiecuje pomoc - informuje portal Business Journal.

Warszawa

Inchcape Motor Polska z pierwszym sklepem typu moto convenience w warszawskim centrum handlowym

 Sprzedaż samochodów w Polsce rośnie czterokrotnie szybciej niż w całej Unii Europejskiej. W 2017 roku zarejestrowano najwięcej nowych aut od kilkunastu lat*. Wysokie tempo życia, presja czasu zarówno z powodu pracy, jak...

Warszawa

Bezpłatne wydarzenia nad Wisłą

Trzy bezpłatne wydarzenia zaplanowano nanajbliższą niedzielę na warszawską Wisłą. Współorganizatorem jest m.st. Warszawa.

Warszawa

Rodzaje impregnacji posadzek przemysłowych

Należy pamiętać, że rodzaj impregnacji uzależniony jest od typu posadzki przemysłowej, ma ona duży wpływ na żywotność oraz jakość użytkowania powierzchni.

Warszawa

W centrum Warszawy otwarto plac Pięciu Rogów

Kolejny etap budowy Nowego Centrum Warszawy został zakończony. Rozległe skrzyżowanie przecinające śródmiejski odcinek ul. Chmielnej zmieniło się w zieloną przestrzeń, w której można odpocząć.

Warszawa

Mieszkania w aglomeracji warszawskiej

Duże miasta zawsze przyciągają do siebie nowych mieszkańców. Głównie ze względu na większe możliwości w znalezieniu pracy, ale również dostęp do miejskich rozrywek. Największą aglomerację w kraju tworzy aglomeracja warszawska. To Warszawa,...

Warszawa

326 projektów w budżecie obywatelskim na 2023 rok

Ponad 101 mln zł wyda Warszawa na realizację zadań ramach budżetu obywatelskiego na 2023 rok. Wybrano łącznie 326 projektów.

Warszawa

Amerykańska pizza w Warszawie

 Amerykańska pizzeria Domino's która od kilku lat rozgościła się w Polsce i jest dostępna w większych miastach, takich jak Warszawa czy Kraków ma już swoich ulubieńców, a wciąż zdobywa nowych.

Reklama