Warszawa - Środa, 18.06.2025 / Imieniny: Elżbiety, Marka, Amandy
Reklama

Trzy lata z II linią metra. Dotychczas przewiozła prawie 103,4 mln osób

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. 8 marca 2015 roku, o godz. 9.30 ruszyły pociągi na centralnym odcinku II linii metra. Nowa linia połączyła dwa brzegi Wisły a podróż z Pragi i Woli do centrum miasta skróciła się do kilku minut.
 
Centralny odcinek II linii metra umożliwił wygodny dojazd m.in. do ZOO, Muzeum Pragi, Centrum Nauki Kopernik, na Trakt Królewski i Uniwersytet, czy do biznesowej części Woli w okolicach Ronda ONZ. Warszawiacy od razu polubili druga nitkę metra – z dnia na dzień jeździło nią coraz więcej osób i dziś  korzysta z niej ponad 140 tys. pasażerów dziennie. Rekord padł 10 listopada 2017 roku – wtedy drugą linią przejechało 164 tys. osób. Od otwarcia do końca lutego 2018 r. pociągi II linii metra przewiozły prawie 103,4 mln osób.
 
"Podróżowanie po stolicy komunikacją miejską stało się łatwiejsze, dzięki metru kilkukrotnie skrócił się czas przejazdu z lewobrzeżnej części miasta na prawą" – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. 
 
Centralny odcinek metra jest kręgosłupem II linii – już niedługo trasa wydłuży się o kolejne stacje – trzy na zachód i trzy na północny-wschód. Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy. Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji pociągi pojadą na Bemowo i Targówek. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) powstaje ok. 3,4 km podziemnej kolei.
 
Budowane stacje to: „Płocka” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Młynów” (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) będzie ok. 3,12 km trasy. Wybudowane są już tunele, trwają prace na stacjach: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Prezydent stolicy podpisał Deklarację LGBT+

WARSZAWA. Deklaracja zakłada również powołanie w strukturach urzędu Pełnomocnika Prezydenta m.st. Warszawy ds. Społeczności LGBT+. 

Warszawa

Zmiany w uchwale o bonifikatach dotyczące garaży i stanowisk postojowych

 WARSZAWA. Miasto jest przygotowane do zmian w prawie własności – opracowano procedurę oraz wzory dokumentów.

Warszawa

Warszawski Szpital dla Dzieci zakończył remont

WARSZAWA. Szpital w 2018 r. przyjął 54 451 pacjentów, udzielono 49 885 porad, miało miejsce 22 824 hospitalizacji.

Warszawa

Otwarto nowoczesne przedszkole na Pradze-Północ

WARSZAWA. Przedszkole i plac zabaw mają monitoring. Koszt inwestycji to 7,4 mln zł.

Warszawa

Powstał spacerownik po warszawskiej przyrodzie

WARSZAWA. W spacerowniku mieszkańcy znajdą kilka tras po warszawskich parkach i nadrzecznych łęgach.

Warszawa

Trwa remont pałacyku Konopackiego

WARSZAWA.  Koszt robót budowlanych to 13 mln zł. 

Warszawa

Bielik powrócił nad Wisłę

WARSZAWA. Postrzelona samica orła bielika, przywieziona spod Tomaszowa Lubelskiego, trafiła postrzelona do Ptasiego Azylu w marcu 2018 roku.

Warszawa

Nowe tramwaje do Wilanowa, na Gocław i na Białołękę

WARSZAWA.  W sumie do stolicy, w ciągu czterech lat, dotrze aż 213 nowoczesnych niskopodłogowych tramwajów.

Reklama