Warszawa - Wtorek, 07.10.2025 / Imieniny: Marii, Marka, Amalii
Reklama

Ruszy remont alei L. Kondratowicza

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Dużo zieleni, nowe chodniki i drogi rowerowe, uporządkowane parkowanie – tak będzie wyglądała ul. L. Kondratowicza po wybudowaniu metra. Szukamy projektanta budowy nowej ulicy.
 
Metro dojedzie na Bródno w 2022 r. Na ul. Kondratowicza będą dwie stacje metra - „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz „Rembielińska” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Tu zakończy się druga linia metra w prawobrzeżnej Warszawie. Mamy już decyzję środowiskową i projekty i w tym roku ogłoszony zostanie przetarg na budowę. Mieszkańcy tego kilkudziesięciotysięcznego osiedla zyskają szybki i sprawny dojazd do centrum miasta.
 
Miejska aleja
 
Budowa metra na Bródnie to także zmiany na powierzchni. Ulica Ludwika Kondratowicza, główny trakt osiedla, przejdzie przemianę porównywalną z tą, jaka nastąpiła na ul. Świętokrzyskiej po zakończeniu budowy centralnego odcinka II linii metra. - Kluczem do przygotowania tak dużych zmian były szerokie konsultacje społeczne. To dzięki zaangażowaniu mieszkańców wprowadzimy rozwiązania, które zmienią ul. L. Kondratowicza w estetyczną i przyjazną dla wszystkich zieloną aleję – mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.
 
Koncepcja zaprezentowana latem zeszłego roku przez Hannę Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy i Iwonę Wujastyk, przewodniczącą Komisji Infrastruktury i Inwestycji rady miasta zakłada przekształcenie jej w miejską aleję, będącą osią Bródna, wygodną i przyjazną dla wszystkich mieszkańców. Pozostaną dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku – będą one jednak znacznie bliżej siebie. Dzięki temu możliwe będzie wygospodarowanie przestrzeni na dodatkową zieleń uliczną (szpalery drzew po obu stronach i między jezdniami, krzewy itd.). Powstaną drogi dla rowerów po obu stronach ulicy, a także szerokie i wygodne chodniki. W zatokach wzdłuż jezdni znajdzie się miejsce do parkowania aut. Przebudowane zostaną wszystkie skrzyżowania, a także oświetlenie wzdłuż całej ulicy.
 
Projektant poszukiwany
 
Zarząd Dróg Miejskich ogłosił właśnie przetarg na wykonanie niezbędnej dokumentacji. Zwycięska firma będzie miała 1,5 roku na przygotowanie symulacji ruchu i opracowanie na ich podstawie szczegółowych rozwiązań drogowych. Wykonane zostaną również projekty nasadzeń zieleni i zabezpieczenia instalacji podziemnych przez rozrostem korzeni drzew (wzorem tych zastosowanych na ul. Świętokrzyskiej). Szczegółowy projekt zostanie przedstawiony mieszkańcom na spotkaniach informacyjnych. Dokumentacja ma być gotowa w drugiej połowie przyszłego roku, tak aby na jej podstawie można było zrealizować przebudowę ulicy w ramach odtworzenia po budowie końcowego odcinka II linii metra.
 
Nie tylko ulica
 
Zmiany na ulicy Kondratowicza związane z budową II linii metra to nie tylko wymiar komunikacji: pieszej, rowerowej, publicznej, samochodowej. To przede wszystkim wielka zmiana jakości przestrzeni publicznej i realizacja postulatów dotyczących Centrum Lokalnego przy ul. L. Kondratowicza, w rejonie Parku Bródnowskiego. Dzięki metru i inwestycji drogowej możliwa będzie realizacja rekomendacji OW SARP dotyczących lepszego powiązania obu stron ulicy i uporządkowania przestrzeni publicznej - chodników, parkowania, małej architektury itp. 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Prezydent stolicy podpisał Deklarację LGBT+

WARSZAWA. Deklaracja zakłada również powołanie w strukturach urzędu Pełnomocnika Prezydenta m.st. Warszawy ds. Społeczności LGBT+. 

Warszawa

Zmiany w uchwale o bonifikatach dotyczące garaży i stanowisk postojowych

 WARSZAWA. Miasto jest przygotowane do zmian w prawie własności – opracowano procedurę oraz wzory dokumentów.

Warszawa

Warszawski Szpital dla Dzieci zakończył remont

WARSZAWA. Szpital w 2018 r. przyjął 54 451 pacjentów, udzielono 49 885 porad, miało miejsce 22 824 hospitalizacji.

Warszawa

Otwarto nowoczesne przedszkole na Pradze-Północ

WARSZAWA. Przedszkole i plac zabaw mają monitoring. Koszt inwestycji to 7,4 mln zł.

Warszawa

Powstał spacerownik po warszawskiej przyrodzie

WARSZAWA. W spacerowniku mieszkańcy znajdą kilka tras po warszawskich parkach i nadrzecznych łęgach.

Warszawa

Trwa remont pałacyku Konopackiego

WARSZAWA.  Koszt robót budowlanych to 13 mln zł. 

Warszawa

Bielik powrócił nad Wisłę

WARSZAWA. Postrzelona samica orła bielika, przywieziona spod Tomaszowa Lubelskiego, trafiła postrzelona do Ptasiego Azylu w marcu 2018 roku.

Warszawa

Nowe tramwaje do Wilanowa, na Gocław i na Białołękę

WARSZAWA.  W sumie do stolicy, w ciągu czterech lat, dotrze aż 213 nowoczesnych niskopodłogowych tramwajów.

Reklama