Warszawa - Piątek, 20.06.2025 / Imieniny: Bogny, Florentyny, Bożeny
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Strzelanina. Ktoś celował w policję

WARSZAWA. Na Żoliborzu doszło do strzelaniny. Ktoś próbował postrzelić policjantów. Funkcjonariusze, broniąc się, również użyli ognia.

Warszawa

Wycinka drzew z warszawskiego parku

WARSZAWA. Pozbyto się paru drzew z parku Rydza-Śmigłego. Powód?

Warszawa

Nowe kursu tramwajowe od poniedziałku

WARSZAWA. Po weekendzie rusza kurs tramwajowy do metra Młociny z obszaru Nowodworów.

Warszawa

Darmowa sterylizacja i kastracja pupili

WARSZAWA. Mieszkańcy bezpłatnie będą mieli okazję poddać koty i psy zabiegom sterylizacji i kastracji.

Warszawa

W kwietniu powstanie Narodowe Muzeum Techniki

WARSZAWA. Za kilka miesięcy powstanie Narodowe Muzeum Techniki. Będzie to placówka utworzona dzięki zbiorom zgromadzonym przez Muzeum Techniki i Przemysłu.

Warszawa

Wypadek z udziałem autobusu

WARSZAWA. Dziś rano zderzyły się trzy pojazdy. Wszyscy uczestnicy byli trzeźwi.

Warszawa

Na warszawskie lotnisko przyleciał największy pasażerski samolot świata

WARSZAWA. Airbus A380 wylądował w porcie lotniczym F. Chopina w stolicy.

Warszawa

Uwaga! Awaria połączeń tramwajowych

WARSZAWA. Nie jeżdżą tramwaje kursujące ul. Grochowską.

Reklama