Będzie nowa zajezdnia tramwajowa, najnowocześniejsza w Polsce
Dodano: 10.12.2021 r.
fot. Tramwaje Warszawskie
Na Annopolu powstanie najnowocześniejsza w Polsce, inteligentna zajezdnia tramwajowa. Będzie to piąta zajezdnia w stolicy. Spółka Tramwaje Warszawskie podpisała umowę na jej budowę.
Nowa zajezdnia zajmie powierzchnię niemal 12 hektarów. Znajdzie się w niej miejsce dla ponad 150 tramwajów, w tym nowych, niskopodłogowych. Obiekt wyposażony zostanie w stanowiska do badania stanu technicznego wagonów, a także lakiernię, myjnię czy tokarkę podtorową. Załoga w nowej zajezdni zajmie się też bardziej codziennymi czynnościami – sprzątaniem czy przeglądami. Długość wszystkich torów w zajezdni, po których będą się poruszać serwisowane tramwaje przekroczy 14 km.
Nowa zajezdnia będzie inteligentna. Zostanie wyposażona w system informatyczny, który umożliwi automatyzację wielu czynności wykonywanych dotychczas ręcznie przez pracowników. „System zidentyfikuje każdy tramwaj wjeżdżający i wyjeżdżający z zajezdni i sprawdzi, na którym torze się on znajduje i na który ma wjechać. Sterowanie zwrotnicami i semaforami będzie odbywało się automatycznie bez udziału motorniczych. Do systemu podłączona będzie także myjnia i stanowiska diagnostyczne. Pracownicy zajmujący się serwisowaniem tramwajów w nowej zajezdni będą używali tabletów i smartfonów, które będą przekazywały dane do centralnego systemu.” – informuje spółka Tramwaje Warszawskie.
Zajezdnia Annopol będzie również ekologiczna. Jako pierwsza w Polsce zasilana będzie w tak dużym stopniu z przyjaznych środowisku, odnawialnych źródeł energii. Znajdą się w niej specjalne zbiorniki na magazynowanie wody, która następnie będzie wykorzystywana do mycia pojazdów placów czy podlewania zieleni.
Inwestycję o wartości ponad 530 mln zł zrealizuje konsorcjum w składzie: ZUE (Lider) oraz Yörük Yapı Inşaat A.Ş. Wykonawca ma 26 miesięcy od podpisania umowy na realizację zadania.
W bieżącym roku sterowane latarnie uliczne zostaną zamontowane przy Powsińskiej, Wiertniczej, Wólczyńskiej, Andersa, Idzikowskiego oraz na placu Trzech Krzyży.
Na wybudowanie mostu Skłodowskiej-Curie wydano gigantyczną kwotę około miliarda złotych. Zaledwie po dwóch latach od oddania obiektu do użytku konieczne jest poddanie przeprawy solidnej modernizacji.
Na chwilę obecną nie ma żadnych opóźnień w związku z realizacją prac nad mostem średnicowym. Wymienionych zostało ponad 300 mostownic. Ponadto realizowany jest również montaż szyn.
Od dnia dzisiejszego ruszają kolejne prace modernizacyjne w rejonie Warszawy. Remontem tym razem objęte będą fragmenty Traktu Lubelskiego oraz Zwoleńska.
Funkcjonariusze policji zatrzymali grupę przestępczą, która była odpowiedzialna za dokonywanie rozlicznych rozbojów, włamań i kradzieży, do jakich dochodziło ostatnio na obszarze Warszawy oraz w jej okolicach.