Warszawa - Piątek, 20.06.2025 / Imieniny: Bogny, Florentyny, Bożeny
Reklama

Czym są packshoty i gdzie się je wykorzystuje?

Dodano:

 Ludzie są wzrokowcami, a więc za pomocą obrazów można znacznie łatwiej dotrzeć do odbiorców niż za pomocą wyszukanej i pięknej treści. Osoby zajmujące się marketingiem doskonale zdają sobie z tego faktu sprawę i wykorzystują go na swoją korzyść. Jak zatem zainteresować szeroką grupę docelową wybranymi produktami i zachęcić ich do zakupu danego towaru? Należy zainwestować w dobrej jakości packshoty. Dzięki fotografii produktowej możliwe stało się przyciągnięcie uwagi szerokiego grona odbiorców. Czym są tego rodzaju zdjęcia i gdzie się je wykorzystuje?
 
 

Czym tak naprawdę jest packshot? 


Mianem packshota określa się fotografię pojedynczego obiektu. Dąży się do tego, aby jak najtrafniej odwzorować cechy fotografowanego produktu. Po packshoty sięga się najczęściej w branży reklamowej. Można je łatwo poznać po jednolitym, najczęściej białym tle. Pozwala to na skupienie uwagi odbiorcy na prezentowanym obiekcie. Bardzo ważne jest to, aby zdjęcia produktowe przedstawiały dany produkt zgodnie z jego rzeczywistym kształtem, fakturą i cechami fizycznymi. Nie może być to jednak niskiej jakości zdjęcie, zrobione przez przypadkową osobę smartfonem. Zachowanie wysokiej estetyki przy tworzeniu packshotów jest koniecznością. Ich zadaniem jest bowiem zaprezentowanie produktu od jak najlepszej strony, czyli umiejętne ukazanie atrakcyjnych cech obiektu. Należy posłużyć się w tym celu dobrej jakości sprzętem. Jeśli zdjęcie produktowe zostanie wykonane przez profesjonalistę, to będzie także wywoływać w odbiorcy konkretne emocje, dzięki czemu pozostanie na dłużej w podświadomości potencjalnych klientów. Dobre zdjęcie obroni się samo, czego nie można powiedzieć o jego opisie. 


Jak powstają packshoty? Gdzie się stosuje zdjęcia produktowe?


Do stworzenia packshotów wymagane są konkretne umiejętności i specjalistyczny sprzęt. Bardzo duże znaczenie odgrywa oświetlenie. Najlepsze jest światło dzienne. Z kolei podczas sesji fotograficznej w plenerze, zalecaną porą jest wczesne popołudnie. Stosuje się również dodatkowe lampy, które stanowią jedynie wsparcie dla fotografa. W celu uniknięcia powstawania cieni, stosuje się dyfuzor do flesza, dzięki czemu padające na obiekt światło, wygląda naturalnie. Konieczne jest również fotografowanie na białym czy neutralnym tle, aby nic nie rozpraszało uwagi Internauty od prezentowanego na zdjęciu produktu. W celu uzyskania białego tła, można zastosować biały papier czy płótno. Podczas sesji produktowej sięga się również po statywy, aby wydobyć pożądaną ostrość obrazu. Dąży się do zachowania właściwej perspektywy i oddania rzeczywistego koloru obiektu. Obiekt musi zostać uchwycony pod korzystnym kątem. Packshoty mogą być bezcieniowe, z cieniem, z odbiciem lustrzanym czy też z delikatnym cieniem/odbiciem lustrzanym. 

Packshoty wykorzystuje się przede wszystkim w sklepach internetowych oraz do tworzenia katalogów. Stosuje się je na stronach firmowych, w ulotkach, w reklamach drukowanych, na aukcjach internetowych, w ogłoszeniach internetowych oraz jako załączniki w mailingu i grafiki z asortymentem.

Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Będzie II tura wyborów?

Gronkiewicz Waltz znów z przewagą głosów.

Warszawa

Trwa blokada krajowej "dwójki"

Strajk rolników trwa od wczoraj. Nie wiadomo kiedy protestujący zejdą z drogi.

Warszawa

Przy Trasie Toruńskiej wybuchł pożar

Ogień zaczął się rozprzestrzeniać w rejonie ul. Weneckiej.

Warszawa

Mniej zamieszek na 11-ego listopada niż w latach ubiegłych

Pomimo tego, że w szpitalu znalazło się ponad 40 funkcjonariuszy policji, tegoroczny dzień 11-ego listopada przebiegł w miarę spokojnie.

Warszawa

Odbiory techniczne przeszły pomyślnie

Dobiegły już końca prace ekip miejskich. Wszystko poszło bez zarzutów.

Warszawa

Paraliż przy Łopuszańskiej. Był wypadek

Do zdarzenia doszło dzisiaj rano.

Reklama