Warszawa - Środa, 18.06.2025 / Imieniny: Elżbiety, Marka, Amandy
Reklama

Czym są packshoty i gdzie się je wykorzystuje?

Dodano:

 Ludzie są wzrokowcami, a więc za pomocą obrazów można znacznie łatwiej dotrzeć do odbiorców niż za pomocą wyszukanej i pięknej treści. Osoby zajmujące się marketingiem doskonale zdają sobie z tego faktu sprawę i wykorzystują go na swoją korzyść. Jak zatem zainteresować szeroką grupę docelową wybranymi produktami i zachęcić ich do zakupu danego towaru? Należy zainwestować w dobrej jakości packshoty. Dzięki fotografii produktowej możliwe stało się przyciągnięcie uwagi szerokiego grona odbiorców. Czym są tego rodzaju zdjęcia i gdzie się je wykorzystuje?
 
 

Czym tak naprawdę jest packshot? 


Mianem packshota określa się fotografię pojedynczego obiektu. Dąży się do tego, aby jak najtrafniej odwzorować cechy fotografowanego produktu. Po packshoty sięga się najczęściej w branży reklamowej. Można je łatwo poznać po jednolitym, najczęściej białym tle. Pozwala to na skupienie uwagi odbiorcy na prezentowanym obiekcie. Bardzo ważne jest to, aby zdjęcia produktowe przedstawiały dany produkt zgodnie z jego rzeczywistym kształtem, fakturą i cechami fizycznymi. Nie może być to jednak niskiej jakości zdjęcie, zrobione przez przypadkową osobę smartfonem. Zachowanie wysokiej estetyki przy tworzeniu packshotów jest koniecznością. Ich zadaniem jest bowiem zaprezentowanie produktu od jak najlepszej strony, czyli umiejętne ukazanie atrakcyjnych cech obiektu. Należy posłużyć się w tym celu dobrej jakości sprzętem. Jeśli zdjęcie produktowe zostanie wykonane przez profesjonalistę, to będzie także wywoływać w odbiorcy konkretne emocje, dzięki czemu pozostanie na dłużej w podświadomości potencjalnych klientów. Dobre zdjęcie obroni się samo, czego nie można powiedzieć o jego opisie. 


Jak powstają packshoty? Gdzie się stosuje zdjęcia produktowe?


Do stworzenia packshotów wymagane są konkretne umiejętności i specjalistyczny sprzęt. Bardzo duże znaczenie odgrywa oświetlenie. Najlepsze jest światło dzienne. Z kolei podczas sesji fotograficznej w plenerze, zalecaną porą jest wczesne popołudnie. Stosuje się również dodatkowe lampy, które stanowią jedynie wsparcie dla fotografa. W celu uniknięcia powstawania cieni, stosuje się dyfuzor do flesza, dzięki czemu padające na obiekt światło, wygląda naturalnie. Konieczne jest również fotografowanie na białym czy neutralnym tle, aby nic nie rozpraszało uwagi Internauty od prezentowanego na zdjęciu produktu. W celu uzyskania białego tła, można zastosować biały papier czy płótno. Podczas sesji produktowej sięga się również po statywy, aby wydobyć pożądaną ostrość obrazu. Dąży się do zachowania właściwej perspektywy i oddania rzeczywistego koloru obiektu. Obiekt musi zostać uchwycony pod korzystnym kątem. Packshoty mogą być bezcieniowe, z cieniem, z odbiciem lustrzanym czy też z delikatnym cieniem/odbiciem lustrzanym. 

Packshoty wykorzystuje się przede wszystkim w sklepach internetowych oraz do tworzenia katalogów. Stosuje się je na stronach firmowych, w ulotkach, w reklamach drukowanych, na aukcjach internetowych, w ogłoszeniach internetowych oraz jako załączniki w mailingu i grafiki z asortymentem.

Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Pożar w centrum stolicy

Zapaliła się papa na dachu wieżowca Warsaw Spire.

Warszawa

Kolejne utrudnienia w ruchu na weekend

Od dziś blokada bocznej szosy Trasy Armii Krajowej.

Warszawa

Chciał przejechać teściową

Mężczyzna był pijany. Znaleziono przy nim dwa naboje.

Warszawa

Powstaje Park Miniatur

Pierwsze obiekty będzie można obejrzeć już 5 lipca.

Warszawa

Nie świeci neon na moście Gdańskim

Doszło do awarii niektórych literek. Nie świeci cały napis a wszystko przez owady.

Warszawa

Citroen zderzył się z oplem przy Trasie Siekierkowskiej

Do wypadku doszło przy ul. Gościniec. Na miejscu pracuje policja.

Warszawa

Wypadek przy Płaskowickiej

Auto osobowe potrąciło rowerzystkę.

Reklama